
empty label
מתי נהיה
שאלה
שלום הרב.
אני מבוגרת, עד לאחרונה הייתי רואה וסת באופן יחסית סדיר, לאחרונה הוא מתעכב או שבכלל לא מגיע אלא אחרי תקופה ארוכה, אשמח לדעת מתי אני נכנסת לדין של מסולקת דמים.
תודה רבה.
תשובה
שלום וברכה.
בעז"ה שתזכי לאורך ימים ושנות חיים בטוב ובנעימים.
שאלה חשובה העלת בפניניו, בגדול: א. אשה בגיל המעבר העוברת שינויים בהפרשים שבין מחזור למחזור, חוששת לעונות הפרישה כפי שחששה תמיד. כדאי שתהיה ערה לשינויים הללו כדי לקבוע את זמן הפרישה.ב. אשה מבוגרת שפסקה מלראות דם למשך 90 יום ("זקנה") נחשבת כמסולקת דמים . משמעות הדבר, שאף אם היה לה קודם לכן וסת קבוע, היא אינה חוששת לו. גם; אם תחזור ותראה פעם או פעמיים, עדיין נחשבת כמסולקת דמים ואין לה זמן פרישה. רק אם ראתה שלוש פעמים, חזרה להיות מוגדרת כרואה דם ויש לה זמני פרישה.
במקרה שרואה שוב לאחר הפסקה של 90 יום עשתי שאלת רב.




