
empty label
מתי עושים
שאלה
שלום הרב.
למדתי שמנהג הרמ"א עושים הפסק טהרה רק אחרי חמישה ימים, האם דין זה הוא גם לכלה לדעה הזאת?
תודה רבה.
תשובה
שלום וברכה.
בעז"ה מזל טוב, שתזכו להקים בית נאמן בישראל.
בימינו, שהרווקות אינן טובלות קודם הנישואין, כל כלה שקיבלה מחזור, אפילו רק בעבר, היא נידה גמורה, וכדי להיטהר לפני החתונה היא צריכה לבדוק בדיקת הפסק טהרה, לספור שבעה ימים נקיים ולטבול.
כלה, אפילו לשיטת הרמ"א אינה צריכה להמתין חמישה ימים לפני תחילת שבעת הנקיים, שהרי ודאי לא נבעלה ואין חשש לפליטת שכבת זרע. לכן, מיד כאשר מסתיים המחזור, אפילו נמשך פחות מחמישה ימים, יכולה לעשות הפסק טהרה.




